El'sina Kleurrijk herfstfeest 2018

Eindelijk is het zover. Een week geleden hebben ze de uitnodiging ontvangen. Nu mogen ze naar El’sina voor het kleurrijke herfstfeest. Wat ziet alles er mooi uit.  Alles, maar dan ook echt alles is gekleurd. De tafelkleden, parasols, taartjes, limonade en nog zoveel meer. Met veel zorg is alles voorbereid. De ouders vertrekken en de kinderen blijven wat beduusd achter. Het duurt even voor ze over hun schroom heen zijn. Zo’n feest hebben ze nog niet vaak meegemaakt. Maar dan komen ze los. Steeds meer mooie dingen worden er gemaakt. En zoveel lieve mensen die je helpen als het even niet lukt. Daar staan ze om 16:00 uur kant en klaar om hun ouders hun mooie creaties te laten zien. Maar ze moeten even wachten voor de modeshow begint, want hun ouders worden ook verwend met lekkers.

Na de show de prijsuitreiking. Ik weet niet wie het meest straalt, de kinderen of hun ouders. Een kleurrijke groep is het bij elkaar. Uit heel veel verschillende landen komen ze. Maar deze middag vormen ze een groep die samen feest viert.

Dank jullie wel mensen van de Sfeermakers stichting voor dit prachtige geschenk.
Een onvergetelijke en hoopvolle herinnering.

Els Nuisker
El'sina Inspiratiecentrum / Burg. van Tienenweg 20 / 1111 CW Diemen

Amsterdamse Buurvrouwen Contact 2016 - 15 jarig bestaan - Aan de haal met taal

Op zondag 13 november 2016 bestond Amsterdams Buurvrouwen Contact 15 jaar en vierde dit met een feestelijke middag met als titel: Aan de haal met taal. Sfeermakers stichting heeft hiergratis aan meewerkt met het geven van een workshop: Feestkleding maken van kranten. De verbinding van taal en kranten is dan snel gemaakt. Aan het einde van de middag hebben de kinderen een heuse modeshow, met  jury, gelopen. Prijzen zijn mogelijk gemaakt door NEMO,  Artisto Amstelveen, Sfeermakers evenementen,  en vrienden van de Sfeermakers stichting.

Familie uit Wouw 2015 - Het leven moet ook voor iedereen een feestje zijn!

Bij de Sfeermakers stichting is het verzoek binnen gekomen van een Familie uit Wouw. Een aangrijpend verhaal, wat ons heeft doen besluiten iets voor dit gezin te gaan doen, al viel het niet helemaal binnen onze doelstelling. De wens was om samen uit eten te kunnen gaan met een ander gezin die hen nog trouw is gebleven en hen bijstaat in deze moeilijke tijd.

Inmiddels hebben wij als Sfeermakers stichting samen met Wereldrestaurant A17, Taxi Groen, Peets Bloemenshop, allen uit Roosendaal, hen een diner aangeboden voor 7 personen incl. vervoer en bloemen.

Sfeertax 2015 – Soupalicious

Het was vanmiddag een hele bijzondere dag bij Soupalicious. We hadden namelijk heel bijzondere gasten. Dit keer stonden onze medewerkers niet klaar voor de gasten maar waren zij de gasten samen met hun familie en kinderen. En dat hebben we geweten. Liters limonade, emmers pannenkoekenmeel en nog veel meer lekkere dingen gingen er doorheen. Werd er heel was afgedanst onder leiding van Disco Surprise. Ook het kleding maken met kranten was in trek met soms hele bijzondere creaties.
Martin Vos van Sfeermakers stichting enorm bedankt voor dit echt onbetaalbare cadeau. Een prachtige zondag die wij, en onze medewerkers, niet snel zullen vergeten!  Directie Soupalicious

Sfeertax 2013 - De Binnenwaai – Verjaardagsfeest voor bijzondere IJburgers

Sfeermakers stichting verzorgde op zaterdag 16 maart 2013 in de Binnenwaai, kerk op Ijburg, een verjaardagsfeest voor een aantal IJburgers die vanwege financiële redenen in 2012 niet in staat waren hun verjaardag te vieren. Deze bijzondere verjaardag werd mede mogelijk gemaakt door Laticia Ball Bottle music, Nemo, Biri, Pannenkoekenboot, The Lighthouse, Swazoom, Koopmans, Mrs.Cake, Young Perfect, V&D en Alternatief Kostuums. Na afloop van het feest, waarbij jong en oud was, mocht iedereen een verjaardagscadeau uitzoeken.

Sfeertax 2010 - Magdy & Youssef

Zaterdag 2 oktober 2010 was het zover, Magdy & Youssef vierden hun 8ste verjaardag aangeboden door de Sfeermakers stichting.
Met voetbalslingers in de versierde woonkamer en een aangeklede feest tafel begon deze middag vol met verrassingen voor Magdy & Youssef en acht van hun beste vriendjes. Na het eten van de Ajax taart en met kranten gemaakte mutsen gingen we op stap. Voor de deur werden ze opgewacht door een privé busje dat ons naar een geheime plek zou brengen. Toen de Amsterdam Arena in het zicht kwam werd het duidelijk: Voetbalmiddag. Met een bezoek aan het Ajax museum, een rondwandeling door de Amsterdam Arena en een Ajax voetbalquiz werd het voetbalfeest natuurlijk afgesloten met een potje voetbal op het veld van de Arena. De bus stond na afloop klaar om iedereen naar de Mac Donalds in Diemen te brengen voor een heerlijke Happy Meal. Om klokslag 20.00 uur was iedereen moe maar zeer voldaan weer thuis. Dit feest werd mede mogelijk gemaakt door: B & R Tour, Ajax Foundation, McDonalds Diemen, De Taart van mijn Tante, Nemo, Lovers Boat Company, De Pannenkoekenboot, GVB, Het Parool, Biri Publications en Sfeermakers stichting & evenementen.

Dag van het Park 2010 – Park Frankendael

Hoi Sfeermakers stichting, Fijn dat jullie het ondanks het tegenvallende weer toch leuk hebben gehad. De kinderen (en ouders) hebben zich geweldig vermaakt met feestkleding maken van kranten, paraplu pimpen, platenpotjes & portemonnees maken van afval. En ondanks de regen toch nog een modeshow met voor elke deelnemer een leuke prijs.

Heel erg bedankt voor jullie inzet om er (altijd) weer een feestje van te maken. Met deze keer als resultaat dat jullie tent een prachtig kleurrijk baken werd in het natte veld.
Groet, Jan-Dick Heijs - Local World

Paraplu pimpen 2009 - SLAM Festival

Sfeermakers stichting was, geholpen door 4 leerlingen van het Calvijn college als maatschappelijke stage, in de Czaar Peterstraat aanwezig tijdens het SLAM Festival met een workshop Paraplu Pimpen.
Voorbij gangers krijgen een paraplu aangeboden mits ze er iets leuks mee deden. Knippen, plakken, alles mag. Na afloop zijn er leuke prjzen te winnen aangeboden door Sfeermakers evenementen.
Local World bedankt Sfeermakers stichting voor de inzet om een bijzondere en zeer populaire activiteit neer te zetten, die absoluut heeft bijgedragen aan de feestelijkheid op de dag.